In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder: Behandelingsovereenkomst: alle door Neusreconstructiekliniek met een cliënt gesloten overeenkomsten betreffende een behandeling. Cliënt: de wederpartij van Neusreconstructiekliniek bij het aangaan van debehandelingsovereenkomst. Behandeling: alle medische en cosmetische behandelingen die door Neusreconstructiekliniek worden uitgevoerd. No show: niet verschijnen of verzuim van afspraken.
Een afwijking van deze algemene voorwaarden is slechts van kracht indien Neusreconstructiekliniek daarmee uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd. De cliënt doet afstand van de toepasselijkheid van zijn of haar Algemene Voorwaarden.
Alle behandelingen uitgevoerd door medici vallen onder medische/geneeskundige behandelingen. De arts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
De arts heeft een inspanningsverplichting om de behandelingen naar beste inzicht en vermogen uit te voeren en heeft geen resultaatverplichting. Garantie op de resultaten of op een ongestoord verloop kunnen wij nimmer geven: Complicaties kunnen altijd optreden, zoals infectie, bloeduitstorting, weefselversterf en gevoelloze huid. Absolute symmetrie bij dubbelzijdige operaties is niet te garanderen. Soms is het noodzakelijk om een aanvullende operatie uit te voeren voor het verkrijgen van een beter eindresultaat. Deze aanvullende operatie kan extra kosten met zich meebrengen.
Neusreconstructiekliniek zal de behandelovereenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Neusreconstructiekliniek heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien er voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist. Neusreconstructiekliniek hoeft daarvoor geen toestemming van de cliënt te verkrijgen.
Neusreconstructiekliniek is verplicht tot geheimhouding tegenover derden die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhoudingsplicht betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die aan Neusreconstructiekliniek door cliënt ter beschikking zijn gesteld. De verplichting tot geheimhouding geldt niet als op grond van de wet de verplichting bestaat tot openbaarmaking van bepaalde gegevens. Neusreconstructiekliniek is gerechtigd de informatie, die men verkregen heeft, te gebruiken voor statistische doeleinden. Neusreconstructiekliniek zal er daarbij voor zorgen dat de informatie niet te herleiden is tot de individuele cliënt.
Neusreconstructiekliniek is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van de eigendommen van de cliënt. De cliënt dient zelf de nodige zorg in acht te nemen om schade aan of vermissing is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van zijn eigendommen te voorkomen.
Het kan gebeuren dat een afspraak niet door kan gaan. Neusreconstructiekliniek biedt de mogelijkheid een afspraak kosteloos te annuleren, echter wel onder bepaalde voorwaarden:
Consult afspraken (intakes, voorbereidende gesprekken en/of controles) dienen minimaal 48 uur van tevoren te worden geannuleerd, anders worden er consultkosten van €75,00 in rekening gebracht.
Cosmetische behandelingen (injectables & huidverbetering & haarbehandelingen)kunnen maximaal 2 werkdagen van tevoren worden geannuleerd (zonder financiële consequenties). Bij het annuleren van cosmetische behandelingen binnen 2 werkdagen (waarbij de dag van annulering en de dag van de ingreep niet worden meegeteld) worden er consultkosten van €75,00 in rekening gebracht.
Alle annuleringen moeten ten minste acht weken voor de geplande operatie plaatsvinden. Als u uw operatie binnen acht weken voor de geplande operatiedatum moet annuleren of verzetten, worden annuleringskosten van 50% van de operatie kosten in rekening gebracht. Als u uw operatie binnen vier weken voor de geplande operatiedatum moet annuleren of verzetten, worden annuleringskosten van 80% van de operatie kosten in rekening gebracht. Een voorschot of vooruitbetaling om uw afspraak vast te leggen wordt niet terugbetaald en kan in geval van annulering vervallen. Als u niet komt opdagen voor uw geplande operatie zonder voorafgaande kennisgeving, worden u annuleringskosten van 100% van de operatie kosten in rekening gebracht. In het geval dat wij uw operatie om welke reden dan ook moeten annuleren of verzetten, zullen wij u zo snel mogelijk op de hoogte stellen en ons best doen om u tegemoet te komen met een nieuwe operatiedatum. Als u herhaaldelijk moet afzeggen of verplaatsen, behouden wij ons het recht voor om toekomstige afspraken te weigeren en/of extra kosten in rekening te brengen.
Afspraken dienen telefonisch of per mail te worden geannuleerd.
*Behoudens tegenbewijs geldt in deze de administratie van Neusreconstructiekliniek tot het volledige bewijs dat een zodanige afspraak gemaakt was.
De cliënt geeft de arts / therapeut, mede naar aanleiding van diens vragen, naar beste weten inlichtingen en de medewerking die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de behandelingsovereenkomst behoeft. Hiertoe behoort ook het tonen van een identiteitsbewijs. Elke cliënt dient zich steeds op eerste verzoek van Neusreconstructiekliniek kunnen legitimeren met een wettelijk erkend legitimatiebewijs. Kan een cliënt desgevraagd een dergelijk legitimatiebewijs niet tonen, dan is Neusreconstructiekliniek gerechtigd de behandelingsovereenkomst op te schorten.
Opzegging of opschorting van de behandelingsovereenkomst is mogelijk indien de cliënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens Neusreconstructiekliniek of haar medewerkers of jegens medecliënten.
Betalingen worden gedaan minimaal 8 weken voor de dag van de ingreep. De aanbetaling geldt als bevestiging voor de datum van ingreep en dient binnen 1 week na ontvangst te worden voldaan.
Neusreconstructiekliniek behoudt zich het recht voor om zonder nadere kennisgeving de tarieven van de prijslijst te wijzigen. De nieuwe tarieven gelden vanaf het moment van bekendmaking. Eventuele afwijkende prijzen elders vermeld niet in acht nemend. Hetzelfde geldt voor offertes echter alleen zolang de offerte geldig is. Reageert men na de aangegeven offertedatum dan gaat de cliënt automatisch akkoord met de nieuwe prijs.
De aansprakelijkheid van Neusreconstructiekliniek zowel voor directe als voor gevolgschade en voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door verzekeraar gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Neusreconstructiekliniek beperkt tot het bedrag van de factuur. Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid, verlopen een half jaar nadat de eindcontrole van de behandeling door de arts / therapeut heeft plaatsgevonden.
Neusreconstructiekliniek aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade die de cliënt lijdt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf (daaronder begrepen schade voor gemiste werkdagen en/of door het niet tijdig op de plaats van werkbestemming aankomen).
Voor ons klachtenreglement verwijzen wij u door naar onze website: https://www.faceinstitute.nl/complaint-process
Het is verboden om uitingen van Neusreconstructiekliniek ongeacht vorm en medium, zoals website, schriftelijke en mondelinge communicatie, facebookmeldingen, foto’s en drukwerk voor eigen doeleinden te gebruiken zonder schriftelijke toestemming van Neusreconstructiekliniek.
Neusreconstructiekliniek streeft naar correcte informatieverstrekking op de website. Ondanks dat is het mogelijk dat de website onvolkomenheden bevat. In het geval dat u dit waarneemt vragen wij u Neusreconstructiekliniek hiervan op de hoogte te stellen via info@faceinstitute.nl Aan het abusievelijk plaatsen van onjuiste informatie door Neusreconstructiekliniek kunnen geen rechten worden ontleend.
Klachten
Wij vinden het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn en wij doen daartoe ons uiterste best. Ondanks onze aandacht en inzet kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. U kunt dan een klacht indienen. U kunt er op rekenen dat wij uw klacht serieus nemen en dat wij alles zullen doen om samen tot een oplossing te komen. Ook helpt uw klacht ons om onze service te verbeteren.
Wat kunt u doen?
Uw klacht kunt u per email sturen naar het secretariaat : info@faceinstitute.nl. Omschrijft u alstublieft zo precies mogelijk uw klacht en op welke behandeling(en), behandelaar(s), locatie en tijd(en) deze betrekking heeft. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op en doen ons uiterste best om de klacht naar tevredenheid op te lossen.
Klachtenfunctionaris
Als u er om wat voor reden dan ook niet uitkomt dan kunt u zich wenden tot onze externe klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris is onafhankelijk en zal uw klacht met de grootst mogelijke zorg behandelen. Zij zijn te bereiken op klachtenengeschillen@dokh.nl en telefonisch 072-520 8325
AFSPRAAK MAKEN? LAAT UW NUMMER ACHTER EN WIJ BELLEN U TERUG